Sometimes its impossible to see

Hihihihihi imorgon är det picknick. Jag ska ha in illrosa klänning med miljoner vita prickar och eh.. jag minns inte hur den ser ut, har inte använt på ett år. Skolavslutning i sjuan. Vad liten jag var då. Awawwawa.

Jag ska dricka saft, äta jordgubbar och fotografera. Fast jag gillar ju inte jordgubbar typ. Juudå. Om de är goda och svenska (nej jag är inte rasist, eh, men svenska jordgubbar är miljövänliga och bra.)

Har precis sett lite av Da Vincikoden. Den var väl helt ok, men att man håller på att somna i soffan är ett tecken på att man har gått runt alldelles för mycket under dagen och borde sova.


& Thorhildsplan är sötaste tbanan.

LÅNG OCH UTFÖRLIG BESKRIVNING AV MIN DAG, KOPIERAT FRÅN MIN BILDDAGBOK.
(inte så viktigt och kul men ni som har tråkigt kan ju läsa)

Dagen började med kramp i vaden, eh det blir så bara för att jag vet inte.
Sen åkte jag tvärbanan till Hammarby Sjöstad och satt i en datasal i fem timmar = fotokurs. Vi lärde oss photoshop men jag kunde allt. Lite synd, men kul ändå.

Sen åkte jag hem. Tvärbana, tunnelbana, buss.

Kom hem, åt mackaroner. Sen plingar Emma på dörren och ska låna en skiva till mig, men jag har redan fått den och hon följer med till centrum där vi träffar Alicia och letar efter närbildslinser & mellanringar till min kamera. Men nej, det finns inte i lilla Vällingby. Alicia säger att hon vet en bra affär på Fridhemsplan. Go for it, vi åker in till stan.

Alicia hittar inte, men det gör inget för i blåser såpbubblor, fotograferar en blå himmel med små lätta moln och hoppar på fruktkartonger.

Hittar en grön park med gräs och söta träd. Sitter där ett tag. Går gator fram. Frågar tanter om hur vi hittar till vattnet. Det är långt bort, men vi kommer fram. Fotoaffären är stängd, stängde innan vi ens bestämde oss för att åka in till stan. Jaha. Fotar vatten och fina broar, börjar inse att vi inte hittar tillbaka. Vandrar till Torhildsplan. Fotar, hela tiden. Så det tar tid.

Nu är jag hemma.




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0